5 kluczy do zdobycia potencjalnych nabywców

Przyszła wiosna. Ptaki śpiewają, pracowicie budują gniazda i wykonują tańce godowe. Tak, nie potrwa długo, zanim kwiaty zakwitną, a trawa zacznie rosnąć. Wiesz, co to znaczy … trawa wymaga koszenia. Kiedy zeszłej jesieni zaparkowałeś kosiarkę samojezdną, wiedziałeś, że byłoby cudem, gdybyś mógł ją przetrwać kolejne lato. Wcześniej czy później będziesz musiał wymienić starą „Betsy” i zacząć myśleć o funkcjach, które powinna mieć następna kosiarka.

Cóż, nie próbowałeś uruchamiać starej kosiarki, ale hej, na zewnątrz pada koty i psy. Nie mając nic lepszego do roboty, udaj się do centrum handlowego i znajdziesz się wśród linii lśniących kosiarek z szeroką gamą cen i funkcji. Jakie są zalety każdego z nich w porównaniu z różnicą w kosztach?

Tak, nie każdy klient, który przechodzi przez Twoje drzwi, jest gotowy do dokonania zakupu. Może wciąż są na etapie „myślenia o tym”. Tak, kiedy myślisz wystarczająco długo, zwykle wmawiasz sobie, żeby to zrobić. Dlatego ważne jest, aby traktować każde pytanie klienta z szacunkiem. Nigdy nie wiadomo, kiedy właściwie udzielone pytanie doprowadzi do sprzedaży.

Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać, aby skutecznie odpowiadać na pytania klientów:

1. Pytanie jest oznaką potencjalnej sprzedaży.
Tak, jeśli klient szuka czasu, aby Cię sprawdzić i zadać pytania, masz do czynienia z dużym zainteresowaniem. Nie lekceważ tego. Szybka i szybka reakcja połączona z dodatkowymi zaletami produktu znacznie przyczyni się do zamknięcia sprzedaży.

2. Ułatw zadawanie pytań.
Nie ma nic bardziej frustracyjnego niż zadawanie prostego pytania i konieczność poruszania nieba i ziemi, aby uzyskać odpowiedź. Ułatw swoim klientom zadawanie pytań. Zadbaj o to, by Twoja witryna była przyjazna i dołącz numer telefonu do wszystkich materiałów sprzedażowych.

3. Organizuj – ustaw plik z często zadawanymi pytaniami
Na jakie pytania wysłałeś odpowiedzi e-mailem szesnaście razy w tym tygodniu? Zachowaj plik z tymi powtarzającymi się pytaniami. Będziesz mógł skopiować i wkleić odpowiedzi do odpowiedzi. Hej, Twój klient będzie zadowolony i możesz spędzić czas na czymś innym. Każdy wygrywa!

4. Wróć – szybko
Ile razy robiłeś zakupy, czekając, aż ktoś do Ciebie wróci? Tak, w sieci jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Czas zainteresowania klientów jest coraz krótszy, a ogromna globalna konkurencja jest na wyciągnięcie ręki. Nie wygłupiaj się – wróć do nich natychmiast!

5. Niech każde pytanie będzie okazją do sprzedaży
Kiedy ktoś zadaje Ci pytanie, przyciągasz jego uwagę! Czekają na odpowiedź, która jest dla nich ważna. Tak, to doskonała okazja, aby rozszerzyć swoją odpowiedź o korzyści płynące z zakupu.

Pytający klienci noszą plakietkę z napisem „Kupujący na pokładzie!” Przeczytaj i zwróć uwagę. Często małe szturchnięcie będzie oznaczało sprzedaż do wyrównania pod koniec dnia. Pomyśl o tym w ten sposób … nauka skutecznego odpowiadania na pytania klientów to tani i skuteczny sposób na zwiększenie zysków w tym roku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *