4 wypróbowane i prawdziwe techniki tworzenia lojalnych klientów na całe życie

Bądźmy szczerzy … wszyscy wiedzą, że ludzie robią interesy, aby zarabiać pieniądze. Tak, klienci wiedzą, że masz oczy nastawione na osiąganie zysków, ale nadal chcą wierzyć, że prowadzisz biznes za coś więcej niż tylko ich pieniądze. Czy Twoi klienci wiedzą, że naprawdę Ci na nich zależy? Oto 4 „wypróbowane i prawdziwe” techniki pokazania, że ​​Ci zależy.

1. Bądź osobisty
Niedawno wszedłem do dobrze znanego sklepu i rozmawiałem ze sprzedawcą, któremu wydawało się, że coś się dzieje. Czułem się całkiem dobrze z tą interakcją, dopóki nie odszedłem i nie usłyszałem, jak recytuje tę samą gadkę, której użył ze mną chwilę wcześniej.

Klienci szukają osobistego uznania. W tym zautomatyzowanym świecie są przyzwyczajeni do poczucia się jak liczba i pragną prawdziwej interakcji. Poświęć trochę czasu na odkrycie ich stylu życia, zanim spróbujesz sprzedać im produkt w jednym rozmiarze dla wszystkich. Pomyśl o tym, w jaki sposób produkt przyniesie im korzyści.

Przekonasz się, że są grupy ludzi o podobnych zainteresowaniach i potrzebach. Hej, to doskonała okazja, aby dostosować kampanię sprzedażową do potrzeb różnych nisz rynkowych.

2. Uważaj na klienta
Jasne, usiadłeś i wysłuchałeś nudnych przemówień sprzedażowych, które ciągnęły się i dotyczyły każdej funkcji, aspektu i gwarancji, jaką produkt miał do zaoferowania. Tak, nudne! Klienci nie przejmują się szczegółami i danymi uwierzytelniającymi Ciebie i Twojego produktu prawie tak bardzo, jak chcą wiedzieć, jakie korzyści im to przyniesie.

Upewnij się, że Twoje reklamy w Internecie, listy sprzedażowe i inne promocje wskazują na korzyści dla klienta. Skoncentruj się na nich. W jaki sposób nowoczesne funkcje ułatwią życie? W jaki sposób Twoje referencje sprawią, że będziesz lepiej przygotowany do pomocy?

3. Pozostań w kontakcie
Jest wielu klientów, którzy nie kupują podczas pierwszej wizyty. Jasne, jest wielu impulsywnych kupujących, ale nie wszyscy wydają pieniądze, gdy pierwszy raz wpadnie im do głowy, aby dokonać zakupu. Mądrzy kupujący poświęcają trochę czasu, aby najpierw to rozważyć.

Co dzieje się w międzyczasie? To zależy od ciebie. Czy regularnie kontaktujesz się z klientami? Za każdym razem udzielaj im dodatkowych informacji i buduj relacje oparte na zaufaniu. Wkrótce będziesz miał lojalnego klienta, który będzie opowiadał o Twojej firmie.

Marketingowcy internetowi muszą wymyślić sposoby na wykorzystanie adresów e-mail do dalszych strategii. Darmowe biuletyny i bezpłatne raporty są idealne do otwarcia drzwi dla przyszłej komunikacji.

4. Bądź przyjazny dla pytań
Nic nie mówi „naprawdę mi zależy”, jak poświęcenie czasu na dokładną odpowiedź na pytanie – nieważne jak małe. Pomyśl o tym w ten sposób … klient zadający pytania rozważa możliwość dokonania zakupu. Hej, może to nie być dzisiaj lub jutro, ale pewnego dnia zaczniesz czerpać korzyści z czasu spędzonego na odpowiadaniu na ich pytania.

Czy Twoim klientom łatwo jest zadać pytanie? Nie mówię teraz o dzwonieniu do automatycznej sekretarki, w której spędzasz 25 minut na naciskaniu przycisków i wracasz do menu głównego. Czy mogą zadawać pytania i uzyskiwać osobiste odpowiedzi?

Zawsze podawaj numer telefonu, pod którym można skontaktować się z osobą, lub adres e-mail, na który ktoś odpowie osobiście. Możesz zaoszczędzić dużo czasu, publikując stronę z często zadawanymi pytaniami, na której mogą znaleźć odpowiedzi bez wysiłku związanego z kontaktem.

Zapewnianie klientów o ich znaczeniu jest jednym z najlepszych sposobów na zdobycie lojalnych klientów na całe życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *