4 strategie sprzedaży sezonowej – planowanie cykli sprzedaży detalicznej

Każdy produkt ma naturalny cykl życia i sezon, w którym sprzedaje się najlepiej: niektórzy wcześni nabywcy przychodzą na początku, a potem przychodzi masa kupujących. Ceny osiągają najwyższy poziom, a detalistom zaczynają kończyć się zapasy. Sprzedaż spada i spada do kilku kupujących w ostatniej chwili.

Jako sprzedawca online ważne jest, abyś przygotowywał się na naturalne cykle sprzedaży detalicznej przez cały rok. Dzięki kilku prostym strategiom możesz w pełni wykorzystać możliwości, jakie dają zmieniające się pory roku:

1. Utrzymuj przepływ
Sposobem na utrzymanie wielkości sprzedaży jest przygotowanie się na kolejny sezon sprzedażowy. Fazuj nowe produkty sezonowe dla pierwszych kupujących, podczas gdy sprzedaż innych linii produktów dobiega końca. Jeśli odpowiednio zaplanujesz, możesz utrzymać dynamikę w swoim sklepie i dochody.

2. Dokonaj wcześniejszych przygotowań
Nie czekaj, aż nadejdą święta, aby przygotować produkty do wysyłki. Według Lisy Suttora ze strony http://WhatDoISell.com, powinieneś zacząć promować swoje promocje na dwa do trzech miesięcy przed czasem. Suttora mówi: „Zaletą przygotowania produktów na kilka miesięcy przed sezonem świątecznym jest to, że przyciągasz pierwszych nabywców… Zdziwiłbyś się, ile osób robi zakupy miesiące przed świętem”.

Kolejną zaletą wczesnego marketingu jest to, że zapewnia wyszukiwarkom czas na pobranie stron z ofertami świątecznymi. Uwzględnij w tytułach nazwę sezonu lub święta, ponieważ ludzie wyszukują te hasła.

3. Użyj tego, co masz
Nie musisz koniecznie zmieniać całej linii produktów co sezon. Oceń swoją obecną linię produktów i zobacz, co można promować jako produkt sezonowy. Użyj wyobraźni – twórz wyjątkowe kosze i zestawy upominkowe. Kupujący są pod presją czasu i szukają rozwiązań, więc stwórz pakiety produktów, aby zaspokoić ich wakacyjne potrzeby.

4. Dostosuj swoją witrynę
Twój sklep internetowy powinien odzwierciedlać sezon – oferować produkty, które dobrze sprawdzą się podczas zbliżających się wakacji. Dodaj sezonowe zmiany do swoich reklam i ofert. „Twoja sprzedaż nie musi spaść” – radzi Suttora. „Oceń, co sprzedajesz i jak chcesz to pozycjonować – odśwież wygląd swojej witryny. Masz zupełnie nową grupę kupujących przybyłych [z każdym nowym sezonem], więc chcesz być na nich przygotowany ”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *