4 sekrety budowania angażującego doświadczenia marki

Kiedy myślisz o stworzeniu nowej marki, łatwo jest pomyśleć o menedżerach ds. Reklamy siedzących w sali konferencyjnej i podrzucających pomysły z kreatywnością napędzaną kofeiną. Jednak często najpotężniejsze budowanie marki polega na dodaniu odrobiny „przyjemności” do doświadczenia marki.

Kierując się mentalnością Burger King, dzisiejsi klienci chcą robić interesy po swojemu. Chcą dokonywać własnych wyborów. Naszym zadaniem jako ludzi biznesu jest upewnienie się, że kiedy klienci są gotowi dokonać wyboru, nasz produkt lub usługa jest ich najlepszym wyborem.

Poniżej znajduje się pięć sekretów, które dodadzą Twojej marce odrobiny wyobraźni i stworzą niezapomniane wrażenia z korzystania z niej.

Sekret nr 1: Opowiedz wyjątkową historię marki swojej firmy

Programy telewizyjne od dawna są częścią naszej kultury. Kiedy widzowie oglądają programy telewizyjne, widzą historie o postaciach, z którymi się utożsamiamy. Pamiętasz piosenkę przewodnią Brady Bunch? Opowiada historię uroczej kobiety … no wiesz, jak to idzie.

Teraz wyobraź sobie, jak wykorzystać moc narracji w swojej firmie! Dzieląc się historią marki, tworzysz silne połączenie z klientami. Czują się tak, jakby cię znali. Ta historia marki przedstawia kolorową winietę tego, kim jesteś, jaką masz wizję i jakie doświadczenia sprawiły, że jesteś firmą, którą jesteś dzisiaj. Chociaż historia Twojej marki może nie być tak chwytliwa jak utwór Brady Bunch, fani entuzjastów uwielbiają dzielić się historiami swoich ulubionych marek z innymi.

PartyLite to firma zajmująca się sprzedażą bezpośrednią, która wykonała fenomenalną robotę, wplatając historię swojej marki w przekaz marketingowy. Posłuchaj historii, jak powstała ta firma.

„Mabel K. Baker, młoda gospodyni domowa, przygotowała świąteczne świece dla swoich przyjaciół. Moczyła ręcznie świece z wosku z borówek, których było mnóstwo na Cape Cod. Od tych skromnych początków powstała Colonial Candle of Cape Cod. W 1973 roku firma PartyLite powstała, aby zaspokoić pragnienie upiększania domu, a także stale rosnące zapotrzebowanie na dodatkowy dochód rodziny ”.

Nie możesz sobie wyobrazić Mabel siedzącej na zewnątrz i kierującej swój wzrok na borówki na swoim podwórku! Z pewnością żarówka zgasła w jej głowie, gdy zbierała jagody z krzaka i zbierała wosk, aby zrobić świece prezentowe dla swoich najdroższych przyjaciół. Taka historia sprawia, że ​​kiedy dostajesz świecę PartyLite, masz wrażenie, że dostajesz coś więcej niż tylko produkt wyprodukowany fabrycznie. Zamiast tego otrzymujesz pięknie wykonaną ręcznie robioną świecę. Świetna historia i świetny marketing!

Jaka jest historia Twojej marki? Czy masz do opowiedzenia wspaniałą historię o tym, jak powstała Twoja firma? Czy w Twojej firmie nastąpił punkt zwrotny, który ukształtował Cię w organizację, którą jesteś dzisiaj?

Sekret nr 2: nadaj swojej marce nazwę gospodarstwa domowego, wymyślając ten termin

Po co definiować doświadczenie marki w kategoriach, których już używamy? Kleenex, Xerox i Fed X to firmy, których marki wyznaczyły standardy w swojej branży, stając się ukuwanymi terminami opisującymi chusteczkę, kopiując i dostarczając je z dnia na dzień.

Jak więc uczynić swoją markę powszechnie znaną?

Marla Cilley, znana również jako „The FLY Lady”, jest superbohaterem organizującym dla mam w całym hrabstwie. Przekształciła swoją pasję do porządku w znaną w całym kraju markę.

Jak ona to zrobiła? Dodając odrobinę zabawy z jej własnymi, unikalnymi terminami i filozofiami. Na przykład FLY Lady oznacza „Wreszcie kochać siebie”.

Fani FLY Lady wiedzą, że żyje według trzech zasad.

1) Nie przejmuj się drobiazgami
2) Śmiej się codziennie. Nawet jeśli chodzi o ciebie.
3) Kochaj, jakby nie było jutra.

Jeśli odwiedzisz jej witrynę internetową FlyLady.net, zauważysz, że jej marka jest nawet odzwierciedlona w niektórych nazwach linków nawigacyjnych: Why FLY, FLYing Lessons, FLY Zone, Time FLYs when, FLY FAQ, FLY Library, Join FlyLady Now, Zapytaj FlyLady i The FlyShop.

Sekret nr 3: Dodaj swoją unikalną markę humoru

Humor ma moc przekształcenia zwykłego produktu w zabawne doświadczenie dla całej publiczności. Niedawno widziałem reklamę Red Stripe „The Great Jamaican Beer”, która dostarcza niezapomnianego dziwacznego przesłania.

Jamajski rzecznik prasowy ubrany jest w czarny smoking i mówi: „Red Stripe – piwo w krótkiej, grubej brzydkiej butelce. Jeśli brzydcy ludzie stoją obok czerwonego paska, wyglądają pięknie ”.

Mówi do mężczyzny, który siedzi obok niego: „Panie, czy powiedziałbyś, że jesteś brzydki?
(Pauza) Jesteś BARDZO brzydki! ”

Mężczyzna, który siedzi, odpowiada trochę zdezorientowany: „Cóż, nie wiem…”

Rzecznik podaje mu piwo i mówi: „Trzymaj ten czerwony pasek”.

Mężczyzna mówi: „OK”.

Rzecznik mówi: „Patrz, jesteś piękna!” (Oczywiście sugerując, że samo trzymanie tego piwa ten niegdyś „brzydki” mężczyzna przekształca się w pięknego).

Rzecznik z entuzjazmem mówi: „Red Stripe, to piwo. Hooraaaayy Beer! ”

Mężczyzna wiwatuje „Brawo piwo”.

Na końcu rzecznik dodaje: „… mówi piękny mężczyzna”.

Chodzi o to, że chociaż być może nigdy wcześniej nie słyszałeś o piwie Red Stripe, ta zabawna reklama naprawdę utkwiła Ci w pamięci. Chociaż nie pijemy piwa, ta reklama z pewnością wywołuje rozmowy w salonach w domach w całym kraju.

W ten sposób zabawna kampania może natychmiast zmienić nowy lub nieznany produkt w fenomen narodowy.

Powinieneś sprawdzić tę bardzo zabawną reklamę online na ich stronie internetowej tutaj:
http://us.redstripebeer.com/media

Sekret nr 4: Stwórz własne wyrażenia i własne cytaty

Jeśli wpiszesz w Google słowa „inspirujące cytaty”, zobaczysz, że jest 1 130 000 wpisów. Cytaty są gorące! Dlaczego więc nie wykorzystać siły cytatów i chwytliwych fraz dla Twojej firmy?

Wróć myślami do reklam „Where’s the Beef” wydawanych przez Wendy’s. To była zabawna seria wciągających reklam, w wyniku których cały kraj zadał sobie pytanie „Gdzie jest wołowina?”.

Pomyśl o „Your Fired!” Donalda Trumpa Jestem pewien, że nie miał pojęcia, że ​​jego program „The Apprentice” odbije się tak, jak to zrobił i stanie się „na rzeczy”.

Tworząc frazę lub cytat, znajdziesz swoje słowa wyskakujące na stronach internetowych, blogach, o których mówi się w windach, na ścianach łazienek iw najbardziej nieoczekiwanych miejscach.

Poświęć chwilę, aby się cofnąć i naprawdę przyjrzeć się marce swojej firmy. Przy odrobinie wyobraźni możesz przekształcić zakup produktu lub usługi w zabawne, jedyne w swoim rodzaju doświadczenie związane z marką, którego Twoi klienci nigdy nie zapomną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *