4 proste sposoby uzyskania bezpłatnej ekspozycji marketingowej

Czy naprawdę istnieją sposoby na uzyskanie wartościowej ekspozycji marketingowej bez wydawania pieniędzy?

Pewnie, że są. Sztuczka polegająca na odkryciu tych metod polega na wymyśleniu kreatywnych sposobów, w jakie można uzyskać produkty lub usługi przed potencjalnymi klientami lub w ich ręce. I ta ostatnia część jest krytyczna. Jest to cenny marketing tylko wtedy, gdy jest skierowany do zidentyfikowanych przez Ciebie osób, które z największym prawdopodobieństwem kupią Twoje produkty lub usługi.

1) Podziel się swoją wiedzą

Jeśli masz specjalistyczną wiedzę lub doświadczenie związane z Twoją firmą, zastanów się, jak podzielić się tą wiedzą. Rozważ napisanie zwykłej kolumny dla witryny internetowej lub publikacji skierowanej do tych samych klientów, na których kierujesz. Zostań stałym współpracownikiem magazynu lub programu radiowego lub telewizyjnego.

2) Tworzenie produktów informacyjnych

Pakuj i rozpowszechniaj swoją wiedzę w formie ezine, biuletynu lub raportu specjalnego. Zbuduj swoją listę kontaktów i regularnie rozpowszechniaj te cenne informacje. Wykorzystaj to jako okazję do promowania swoich produktów i usług i pamiętaj, aby uwzględnić specjalne oferty lub bonusy dla odbiorców, którzy zaczną działać w określonym terminie.

3) Oferuj seminaria i rób prezentacje

Czy oferujecie usługę profesjonalną lub osobistą? Rozważ zarezerwowanie siebie na spotkania przemówienia, podczas których możesz przekazać grupom ludzi cenne informacje w swojej dziedzinie. Upewnij się, że grupy są reprezentatywne dla typów klientów, którzy Twoim zdaniem z największym prawdopodobieństwem skorzystają z Twoich usług. Ta taktyka służy kilku celom marketingowym.

Po pierwsze, sprawia, że ​​jesteś przed potencjalnymi klientami. W marketingu nazywa się to „generowaniem świadomości” i jest to pierwszy krok w kierunku sprzedaży.

Po drugie, daje ludziom możliwość poznania Ciebie i / lub Twoich usług. A w przypadku firmy usługowej, w której klienci kupują „Ciebie” (tak naprawdę kupują Twoje usługi), ważne jest, aby rozumieli oferowane przez Ciebie usługi i Cię poznali. Ludzie lubią pracować z ludźmi, których lubią. Biorąc pod uwagę wybór między zatrudnieniem dwóch osób o tych samych umiejętnościach i usługach, większość ludzi wybierze osobę, którą lubią lub z którą czują najlepszą chemię.

Pod koniec prezentacji przedstaw uczestnikom specjalną ofertę dotyczącą Twoich produktów lub usług. Daj ofercie termin, aby zmusić ich do skorzystania z oferty na miejscu.

4) Oddaj coś

Znajdź sposób na rozdawanie próbek swoich produktów lub usług. Czy istnieje stowarzyszenie, spotkanie grupowe lub inne wydarzenie, na którym oczekuje się darowizn do rozdania jako nagrody drzwiowe?

Dlaczego nie podarować pakietu swoich usług lub produktów? Zyskasz ekspozycję (bezpłatna reklama prowadzona przez lidera grupy) wśród całej grupy, gdy Twój pakiet zostanie sprzedany na aukcji lub ogłoszony i rozdany wszystkim. Dajesz również osobie, która wygrywa pakiet, szansę wypróbowania Twoich produktów lub usług bez ryzyka.

Możesz jeszcze bardziej wykorzystać ten marketing, oferując „zwycięzcy” zachętę do polecania Ci innych. „Zwycięzcą” może być również świetna osoba, która udzieli Ci opinii lub opinii na temat tego, jak oceniają Twój produkt lub usługę, którą możesz wykorzystać w przyszłym marketingu.

Tak, może istnieć twardy koszt związany z produktem, który rozdajesz, lub koszt „czasu” związany z czasem, w którym przekazujesz darowiznę, jednak gdy porównasz ten koszt z liczbą osób, które mają kontakt z Twoimi produktami lub usług, zazwyczaj warto. I na pewno jest tani (i zwykle bardziej efektywny!) W porównaniu z zakupem reklamy.

Moja rada jest taka, aby uwzględnić tego rodzaju działania w swoim budżecie operacyjnym i po prostu potraktować je jako koszt prowadzenia działalności.

Istnieje wiele sposobów na wyeksponowanie swoich produktów i usług bez płacenia za przestrzeń reklamową. Tak, czasami wiąże się to z rozdawaniem produktów lub usług, ale nie uważam tego za twardy koszt „marketingowy”. Zauważyłem, że korzyści zawsze przewyższają koszt mojego czasu lub moich produktów.

Sztuczka polega na tym, aby dobrze kierować reklamy, czyli innymi słowy, zlokalizować miejsca, w których gromadzą się Twoi potencjalni klienci lub jakie media czytają lub przeglądają, a następnie znaleźć kreatywne sposoby na zaprezentowanie siebie, swoich produktów lub usług w tych miejscach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *