4 potężne techniki stymulujące zakupy klientów

Co daje biznesowi życie i witalność? Tak, sprzedaż. Bez sprzedaży nasze biznesy wyschną i umrą. Z drugiej strony zdrowy wzrost sprzedaży to wzrost zysków. Tak, my, właściciele firm, spędzamy dużo czasu, obserwując oznaki wzrostu i knując, aby tak się stało. Oto 5 niezawodnych sposobów na skłonienie klientów do wykupienia gotówki, zanim opuszczą Twoją firmę.

1. Kusz ich emocje
Kiedy ostatnio kupiłeś batonika? Co dokładnie jest takiego w czekoladzie, że marnujemy świetne pieniądze na coś, co trwa krócej niż pięć minut? Tak, to uczucie satysfakcji, które odczuwamy po zjedzeniu słodkich kąsków.

Wszystko, co kupują konsumenci, jest w jednym celu… aby zaspokoić pewne emocje, których szukają. Nie wierzysz? Dlaczego kupujemy samochody? … Bezpieczeństwo, aby się pochwalić, osobista satysfakcja? Jasne, wszyscy chcemy dobrze wyglądać i wiemy, że będziemy w stanie bezpiecznie dotrzeć tam, gdzie jedziemy.

Skorzystaj z emocjonalnego przyciągania klientów i dramatyzuj. Namaluj obrazy słowne, które wzmocnią przyjemne odczucia towarzyszące zakupowi, do którego próbujesz go skłonić.

2. Przestraszyć ich
Co stracą Twoi klienci, jeśli nie kupią Twojego produktu? Nie, nie zawsze musimy trzymać się ładnych zdjęć, które pozostawiają nas wszystkich ciepłych i rozmytych. Strach jest równie skuteczny dla motywatora, jak przyjemność… czasami większa.

Czy w Twoim domu są zainstalowane alarmy przeciwpożarowe? Dramatyczny obraz budzenia się w nocy i niemożności uratowania dziecka nie jest wcale ładny, ale będzie znacznie bardziej skłonny do zainwestowania w system przeciwpożarowy niż jakikolwiek ładny obrazek.

Nie wahaj się użyć trochę negatywnego wpływu, jeśli wymaga tego Twój produkt. Wiele osób bardziej obawia się tego, co mogą stracić, niż ekscytuje się tym, co mogą zyskać.

3. Kupuj dalej prosty wybór „tak” lub „nie”
Planujesz specjalną wyprzedaż? Zadbaj o to, aby w danym momencie promować tylko jeden produkt każdego typu. Decyzje mogą uczynić proces zakupu bardziej skomplikowanym i kosztować sprzedaż. Tak, kupujący, który nie może się zdecydować, często odchodzi nie zabierając ze sobą niczego… to pieniądze z Twojej kieszeni!

Czy masz kilka powiązanych przedmiotów, które chcesz zaoferować? Połącz je w jeden pakiet i obserwuj, jak Twój zysk gwałtownie rośnie!

4. Ułatw zakup
Kilka lat temu spędziłem godzinę obiadową w długiej kolejce w pobliskiej restauracji typu fast food. Po cierpliwym odczekaniu ponad 30 minut złożyłem zamówienie tylko po to, aby odkryć, że nie akceptują kart debetowych. Teraz nie ma uczucia frustracji, tak jak spędzanie większej części czasu na lunchu czekając w kolejce z jęczącym żołądkiem, tylko po to, by odmówić.

Twoi klienci chcą mieć możliwość płacenia w dowolny sposób, gdy idą do kasy. Jeśli chcesz przyciągnąć jak najwięcej klientów, upewnij się, że mogą płacić ulubioną metodą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *