3 sekrety eliminacji dużych konkurentów

Nikt nie lubi tyranii… szczególnie sprzedawcy małych firm. Jeśli kiedykolwiek czułeś się jak mały facet przyjmujący ciosy od mistrza wagi ciężkiej, wiesz, o czym mówię. Duży biznes włożył rękawiczki i czeka, aż mały biznes zostanie policzony.

Mam dobre wieści! Czasami mały wygrywa. Do licha, to nie jest łatwe i czasami jest mało prawdopodobne, ale maluchy wygrywają, a kiedy to robią… zwycięstwo jest słodkie!

Co możesz zrobić, gdy tyran z ulicy grozi ci?

1. Przyjrzyj się uważnie konkurencji
Każda firma ma swoje mocne i słabe strony. Musisz być świadomy zarówno… mocnych stron konkurencji, jak i miejsc, w których można by poprawić.

2. Bądź elastyczny
Nie oczekuj, że twój konkurent nada swój następny ruch, abyś mógł być przygotowany na jego zablokowanie. Musisz myśleć o krok do przodu i być gotowym na przechytrzenie jego kolejnego manewru.

3. Użyj trochę judo
Nie musisz być duży i krzepki, aby skutecznie używać Judo. Czemu? To sztuka, która wykorzystuje pęd przeciwnika, aby go przewrócić. A co, jeśli nie masz tysięcy dolarów na zainwestowanie w kampanię. Gdy Twoja konkurencja zainwestuje dziesiątki tysięcy w jednego, będziesz w stanie wykonać szybki zwrot i szybko przeciwdziałać za pomocą mniejszej własnej kampanii. Albo straci swoją inwestycję, albo przejdzie dalej, ale straci parę.

Zdradzę ci mały sekret o twoich konkurentach, który może cię zachęcić. Chociaż duże firmy często mają szeroką gamę produktów na półkach, często nie mają głębi.

Pomyśl o tym w ten sposób. Możesz pobiec do lokalnego domu towarowego i znaleźć wszystko, od makijażu po sprzęt kempingowy. Problem z tym? … Są szanse, że nie mają one bardzo szerokiego asortymentu swoich produktów.

Oznacza to, że jeśli jesteś zapalonym miłośnikiem outdooru, prawdopodobnie nie byłbyś usatysfakcjonowany wyborem między dwiema tanimi markami namiotów, gdy na rynku jest niesamowita różnorodność. Sklep zajmujący się turystyką zewnętrzną może sobie poradzić z dużym domem towarowym, oferując najszerszą gamę mniejszej liczby produktów w określonej dziedzinie.

Kolejną zaletą bycia małym facetem jest to, że łatwiej jest wykonać szybki zwrot. Hej, od ilu menedżerów musisz mieć zgodę na podjęcie szybkiej decyzji? Pomyśl o tygodniach, w jakich lokalny dom towarowy wysyła zamówienie od klienta na określony produkt do kierownictwa regionalnego lub krajowego? Tak, za długo!

Jako mała firma możesz mieć nowy produkt na półkach w ciągu tygodnia. Gdybym był klientem i chciałbym mieć nowy namiot, wolałbym nie czekać, aż lato dobiegnie połowy końca.

Bycie małym facetem ma wiele zalet. Nie bierz zastraszania w pozycji leżącej. Masz wszystko, czego potrzeba, aby uzyskać najlepszy koniec kija i wyjść jako zwycięzca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *