2 małe słowa, które działają marketingowo

W swoim klasycznym bestsellerze Jak zdobyć przyjaciół i wpływać na ludzi , drugi rozdział Dale’a Carnegie jest zatytułowany Wielki sekret radzenia sobie z ludźmi. Sekret podsumowuje następująca zasada: okazuj szczere i szczere uznanie.

Carnegie powiedział, że jest tylko jeden sposób, aby skłonić kogokolwiek do zrobienia czegokolwiek – sprawić, by osoba ta chciała to zrobić. Jak możesz zachęcić klientów, aby mówili o Tobie dobre rzeczy i dawali Ci polecenia? Dając im to, czego pragną oni i wszyscy ludzie: uczciwe i szczere uznanie.

Dwa magiczne słowa

Wielki sekret postępowania z ludźmi (lub klientami) jest często przeoczany lub zapomniany. To po prostu mówienie „dziękuję” konsekwentnie, osobiście, a przede wszystkim szczerze. Te dwa słowa działają marketingowo, ponieważ klienci chcą czuć się ważni.

Poza tym powiedzenie „dziękuję” jest aktem dobroci. Ale nie mów „dziękuję” ze względu na pochlebstwa. To musi być szczere. Jak powiedział kiedyś Ralph Waldo Emerson: „Nie możesz powiedzieć niczego poza tym, kim jesteś”.

„Dziękujemy” promuje skierowania

Niepewność skierowań może być niepokojąca. Czy możesz ich kontrolować? Nie. Czy możesz na nich wpłynąć? Absolutnie.

Najpierw musisz zapewnić klientom wartościowy produkt lub usługę. (Już to robisz, prawda?) Ale być może możesz zrobić jeszcze większą różnicę w ich umysłach poprzez ciągłe zainteresowanie po dostarczeniu produktu lub usługi.

Każdy klient ma inny poziom zadowolenia z Twoich produktów i usług. Jednak wszyscy klienci, którym mówisz „dziękuję”, są zadowoleni, że są dla Ciebie ważni. To może określić, czy będziesz kontynuować z nimi relacje i otrzymywać polecenia.

„Dziękuję” jako bezpośrednia poczta lub e-mail

Jeśli nigdy nie korzystałeś z direct mail i zastanawiasz się nad tym, rozpocznij program korespondencyjny z podziękowaniami. Jeśli korzystałeś z direct mail lub e-mail, ale nie wysłałeś listów z podziękowaniami ani e-maili, zacznij teraz.

List z podziękowaniami lub e-mail do klientów jest ukierunkowany (Ty ich znasz, oni znają Ciebie), osobisty i skuteczny. Gwarantujemy pozytywną odpowiedź.

Co więcej, miła niespodzianka to zwykła poczta. Widzą twoją kopertę. Myślą, że to musi być coś do przejrzenia, podpisania lub, co gorsza, rachunku. Niespodzianka! Są doceniani; są ważne. A ty im to mówisz.

Pisz list z podziękowaniami lub e-mail przy każdej okazji. Ale nie wysyłaj go z fakturą lub inną korespondencją. Zawsze wysyłaj osobno.

Pisanie listu z podziękowaniem lub e-maila

Myśl stojąca za listem z podziękowaniami lub e-mailem może wydawać się prosta, ale napisanie takiego listu może być trudne. Oto 9 wskazówek, jak napisać zwycięski list z podziękowaniem lub e-mail:

1. Pisz zwięźle. Wystarczy pół tuzina wierszy (lub mniej).

2. Uczyń to szczerze. To jest kluczowe. Jeśli nie jesteś ostrożny, może to brzmieć niezręcznie, nawet jeśli starasz się być szczery.

3. Zacznij od „dziękuję”. Szanowna Pani Johnson (lub imię, jeśli dotyczy): Dziękuję za …

4. Niech ton będzie ciepły, ale profesjonalny. Bądź przyjazny, ale rzeczowy.

5. Wzmacniaj pozytywne. Ćwicz pamięć o pozytywnym aspekcie związku.

6. Oferuj ciągłe wsparcie. Jeśli mogę pomóc, zadzwoń …

7. Zakończ słowami „dziękuję”. Jeszcze raz dziękuję za …

8. Użyj odpowiedniego zamknięcia. Z poważaniem, pozdrawiam.

9. Żadnych ukrytych motywów. Niech to będzie czyste „dziękuję”, w przeciwnym razie szczerość jest zagrożona.

Pamiętaj: mówienie „dziękuję” jest częścią budowania trwałych relacji z klientami. Używaj tych dwóch magicznych słów konsekwentnie i obserwuj, jak rosną Twoje powtarzalne transakcje i liczba poleceń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *