10 strategii marketingowych offline, które pomogą Ci zdobyć więcej klientów

Tytuł:
10 Strategie marketingowe w trybie offline, które pomogą Ci zdobyć więcej klientów

Liczba słów:
933

Podsumowanie:
Tightwad marketing to sztuka robienia więcej za mniej lub użyj swojej kreatywności zamiast książeczki czekowej, aby rozpropagować swoją firmę. Mimo że powiedzenie „Jeśli to zbudujesz, przyjdą” zadziałało w przypadku postaci Kevina Costnera z filmu „Field of Dreams”, ale życie często nie naśladuje sztuki.

Słowa kluczowe:
niedrogi marketing, ciasny marketing, marketing z ograniczonym budżetem, marketing na krótką metę, Donna Gunter, firma coachingu biznesowego online

Treść artykułu:
Copyright 2006 Donna Gunter

Kilka lat temu, w odpowiedzi na prośby klientów o bezpłatne lub tanie techniki marketingowe, ukułem termin „tightwad marketing”. Moja definicja ograniczonego marketingu to sztuka robienia więcej za mniej lub wykorzystywania swojej kreatywności zamiast książeczki czekowej, aby rozpowszechniać informacje o swojej firmie.

Mimo że powiedzenie „Jeśli to zbudujesz, przyjdą” zadziałało w przypadku postaci Kevina Costnera z filmu „Field of Dreams”, ale życie nie naśladuje często sztuki. Zwykle pierwszą rzeczą, która przychodzi komuś na myśl, gdy myśli o marketingu, jest „Muszę umieścić reklamę”. Umieść kilka reklam, a wkrótce Twój budżet marketingowy całkowicie się wyczerpie. Statystyki mówią, że ktoś musi zobaczyć Twoją reklamę sześć razy w tej samej publikacji, zanim zacznie myśleć o wykorzystaniu Twojej firmy. Jeśli jest to publikacja tygodniowa lub miesięczna, może to potrwać od sześciu tygodni do sześciu miesięcy, a nie możesz pozwolić sobie na tak długie czekanie!

Aby publiczność mogła znaleźć Twoje pole marzeń, oto dziesięć niedrogich sposobów na rozpoczęcie:

1. Zdefiniuj swój USP – swoją unikalną propozycję sprzedaży – i wykorzystuj ją we wszystkim, co robisz. Upewnij się, że klient wie, co robisz, co jest unikalne dla Ciebie i Twojej firmy. Nie każ im walczyć z odpowiedzią na pytanie, dlaczego powinni robić interesy z Tobą, a nie z konkurencją.

2. Twórz spółki joint venture z innymi firmami, które uzupełniają Twoją. Na przykład, jeśli jesteś agentem nieruchomości, połącz siły z usługodawcą sprzątającym, dekoratorem wnętrz i osobistym szefem kuchni, aby zaoferować nowemu nabywcy domu atrakcyjną ofertę pakietową.

3. Podkreśl korzyści płynące z tego, co robisz, a nie produkt lub usługę. Krąży świetna historia o najlepszym sprzedawcy ubezpieczeń na świecie, który zapytany, czym się zajmuje, odpowiedział: „Kupuję ubezpieczenie na życie”. Większość ludzi odpowiedziała: „Co masz na myśli?” na co odpowiedział: „Kupuję ubezpieczenie na życie dla moich klientów po możliwie najlepszej cenie. Chcesz, żebym ci coś kupił? ” Spraw, aby potencjalny klient pomyślał: „Muszę to zrozumieć!”

4. Stań się wartym opublikowania! Roześlij komunikaty dla mediów, aby ogłosić nową usługę lub produkt albo sponsorować imprezę charytatywną. Utwórz wydarzenie lub wyjątkowy dzień. Połącz to, co robisz, z istniejącym trendem lub wydarzeniem informacyjnym. Opowiedz o swojej osobistej historii w biznesie, np. Jeśli zbankrutowałeś i zepsułeś się, zacząłeś tworzyć jeden produkt, a skończyłeś z innym itd. Wręcz nagrodę lub coś rozdaj. Przeprowadź ankietę i przedstaw wyniki. Napisz list do redakcji.

5. Porozmawiaj ze swoimi klientami. Zadzwoń do 5 poprzednich klientów i dowiedz się, co im się podobało, a co nie w ich kontaktach z Tobą i jak możesz lepiej im służyć w przyszłości. Niech napiszą referencje, z których możesz skorzystać. Zapytaj i nagradzaj ich za polecenia.

6. Pokochaj to, co robisz i stań się wzorem tego, co sprzedajesz. Jeśli absolutnie nie kochasz tego, co robisz i nie pasjonujesz się tym, Twoi klienci przejrzą Cię na wylot i nie będą przekonani do zakupu tego, co oferujesz. Na przykład, jeśli jesteś mechanikiem samochodowym, a Twój sklep znajduje się na parkingu pełnym niedziałających kupców, dlaczego ktoś miałby Cię zatrudnić do naprawy samochodu? A jeśli jesteś ogrodnikiem, a Twój trawnik jest pełen chwastów i trawy krabowej, kto chce cię zatrudnić do upiększenia swojego podwórka? Jeśli tak naprawdę nie pasjonujesz się swoją firmą i nie jesteś żywym modelem tej firmy dla wszystkich, których spotykasz, znajdź inną firmę!

7. Sieć, sieć, sieć! Dołącz do organizacji, takich jak izby handlowe, grupy zawodowe, grupy obywatelskie itp. Oraz dowolnego typu organizacji, do której może należeć Twój rynek docelowy. Weź udział w wydarzeniach społecznościowych, takich jak dni otwarte dla firm lub pikniki sąsiedzkie. Mistrz sprzedaży Joe Girard przestrzega swojego „Prawa 250”, które mówi, że każdy zna około 250 osób na tyle dobrze, aby zaprosić na swój ślub lub wziąć udział w pogrzebie. Lekcja: Być może osoba, z którą rozmawiasz, nie jest zainteresowana tym, co oferujesz, ale jest duża szansa, że zna kogoś, kto ma 250 z nich!

8. Używaj urządzeń przyciągających uwagę – bądź widoczny. Zawsze miej przy sobie wizytówki do rozdania. Miej koszulkę spersonalizowaną nazwą firmy i noś ją

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *